تاکتیک دفاع
تاکتیک دفاع
شنبه 8 شهريور 1393 ساعت 8:2 | بازدید : 496 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

علاوه بر حمله، دفاع یکی از جنبه های مهم بازی clash of clans می باشد. حتی اگر شما زمان زیادی را در بازی باشد و به عبارت دیگر به بازی معتاد شده باشید، باز هم بیشتر اوقات خارج از بازی (Log off) هستید که در این مواقع وظیفه دفاع از روستا به عهده ی ساختمان های تدافعی می باشد.

     تسلط بر تاکتیک های دفاعی به شما کمک می کند تا از ساختمان اصلی (Town Hall)، کاپ ها و منابعی که به سختی بدست می آورید، براحتی محافظت کنید. در این قسمت ما نه تنها در مورد دیوار ها و ساختمان های دفاعی، بلکه درباره ی نحوه ی چینش آنها صحبت می کنیم.

 

  ۱) به دشمن اجازه ندهید که براحتی به داخل پایگاه شما نفوذ کند :

Basic Defense Tactics 01

نیرو های دشمن به سادگی وارد پایگاه می شوند.

        هر یک از ساختمان ها و دیوار ها (به جز تسلای مخفی و تزئینات روستا) فضایی را در داخل روستا اشغال می کنند که از استقرار نیروهای دشمن جلوگیری می کند. وقتی ساختمان را حرکت می دهید این فضا چند لحظه با خط سفید مشخص می شود. بنابراین دقت کنید که فضای بین ساختمان ها بیش از ۲ بلوک نشود تا هیچ حفره ای در داخل پایگاه شما برای حمله دشمن ایجاد نشود.

  ۲)  مرکز روستا بهترین دوست و کمک برای شماست :

Basic Defense Tactics 02

نمونه ای از چینش خیلی ضعیف و نا کارآمد

شما نمی توانید هیچ ساختمانی را در قسمت علف های اطراف روستا بسازید، در حالی که دشمن می تواند از این قسمت ها به شما حمله کند. بنابراین هرگز پایگاه خود را در لبه یا گوشه های روستا ایجاد نکنید.

Basic Defense Tactics 02111

  ۳)  از دیوار ها به منظور کاهش سرعت مهاجمین استفاده کنید :

Basic Defense Tactics 03

چیدمان نه چندان خوب، ولی مناسب برای شروع

روستا و یا ساختمان های مهم خود را به وسیله ی دیوار احاطه کنید. نیروهای اولیه ی دشمن مانند باربارین (Barbarian) یا دیو (Goblin) برای رسیدن به ساختمان ها با ارزش شما ابتدا باید از دیوار ها عبور کنند.

  ۴)  از بُرد ساختمان های دفاعی اطلاع دااشته باشید :

Basic Defense Tactics 04

بُرد خمپاره انداز ۴ تا ۱۱ بلوک است (بین دایره ی قرمز و سفید)

        هر ساختمان تدافعی دارای بُردی متفاوت است که با کلیک روی آن مشخص می شود. برای مثال زمانی که روی خمپاره انداز (Mortar) کلیک می کنیم، یک دایره ی سفید به شعاع ۱۱ بلوک نمایان می شود که بُرد را نشان می دهد، همچنین یک دایره ی قرمز رنگ هم به شعاع ۴ بلوک وجود دارد که نمایانگر ناحیه کور خمپاره انداز است که در این ناحیه قادر به شلیک نیست.

        همیشه منطقه ی پوششی ساختمان های تدافعی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به خوبی از روستای شما محافظت می کنند.

بعد از خواندن مطلب تاکتیک دفاع ، شما با اصول مهم و اساسی چینش ساختمان ها آشنا می شوید.

 

تاکتیک دفاع (قسمت دوم – سطح پیشرفته)

علاوه بر حمله، دفاع یکی از جنبه های مهم بازی clash of clans می باشد. حتی اگر شما زمان زیادی را در بازی باشد و به عبارت دیگر به بازی معتاد شده باشید، باز هم بیشتر اوقات خارج از بازی (Log off) هستید که در این مواقع وظیفه دفاع از روستا به عهده ی ساختمان های تدافعی می باشد.

ابتدا این مطلب را مشاهه کنید : تاکتیک دفاع (قسمت اول – پایه)

     تسلط بر تاکتیک های دفاعی به شما کمک می کند تا از ساختمان اصلی (Town Hall)، کاپ ها و منابعی که به سختی بدست می آورید، براحتی محافظت کنید. در این قسمت ما به نحوه چینش دیوارها و ساختمان ها برای بهبود دفاع می پردازیم.

 

 1)  اولیت بندی سلاح هایی که انفجاری شلیک می کنند (Splash Damage) :

     در محدوده کاپی متوسط (بین ۱۰۰۰ تا ۱۸۰۰ کاپ) اکثر حمله کننده ها به وسیله ی باربارین (Barbarian)، کماندار (Archer) و گابلین حمله میکنند چون ساخت این سربازها ارزان و سریع است. بنابراین توجه به سلاح هایی که آسیب انفجاری دارند مثل خمپاره انداز (Mortar) یا برج جادوگر (Wizard Tower) بسیار مهم است، زیرا این نوع سلاح ها با یک شلیک می توانند گروهی از نیروهای دشمن را یکجا نابود کنند. این سلاح ها را   داخل محدوده دیوارها طوری قرار دهید که هم از یکدیگر جدا باشند و هم کل منطقه را پوشش دهند (به ناحیه کور mortar توجه داشته باشید که حتما پوشش داده شود). به   هیچ وجه این سلاح ها را به هم نچسبانید زیرا براحتی توسط طلسم صاعقه  (Lightning Spell) خسارت می بینند.

   قبل از بقیه ی ساختمان های دفاعی، این نوع ساختمان ها را ارتقا دهید. همچنین از ارتقای آنها به صورت همزمان اجتناب کنید تا به قدرت دفاعی شما لطمه نخورد.

Advanced Defense Tactics 01
تعداد و سطح بالای mortar و wizard tower، دشمن را برای حمله می ترساند.

 2)  ساختمان های با ارزش را انتخاب و محافظت کنید :

   همانند زندگی واقعی شما نمی توانید از همه چیز محافظت کنید و همه چیز را داشته باشید. هرچیز ارزشی دارد. در  بازی هرساختمان دارای ارزشی می باشد. ساختمان های با ارزش خود را در مرکز پایگاه قرار دهید چه ساختمان اصلی (Town Hall) باشد و چه مخازن طلا و اکسیر. همچنین ساختمان های بی ارزش مثل اردوگاه ارتش (Army Camp)، پادگان ها (Barracks)، کارگاه طلسم (Spell Factory)، آزمایشگاه (Laboratory) و یا حتی معادن طلا و اکسیر سطح پایین را بیرون از محدوده دیوار ها قرار دهید تا سربازهای دشمن را به خود مشغول کنن.

   اگر شما بازیکن با تجربه ای باشید خواهید فهمید که حضور ۲۰ تا ۲۵ کماندار در قلعه قبیله (Clan Castle) به صورت قابل توجهی در دفاع به شما کمک می کند. همچنین از ساختمان اصلی سطح ۷ به بالا تعداد دیوار و ساختمان کافی در دسترس شما قرار می گیر و شما میتوانید قلعه قبیله را حتی در مرکز روستا قرار دهید. هنگامی که نیروهای دشمن مشغول مبارزه با سربازان داخل قلعه قبیله (Clan Castle) می شوند، سلاح های دفاعی براحتی آنها را نابود می کنند.

Advanced Defense Tactics 02

اگر clan castle در مرکز قرار داده شود، حمله برای دشمن بسیار پیچیده می شود.

 3)  همه ی مخازن خود را در یک محدوده ی دیوار قرار ندهید :

   هنگامی که شما همه ی مخازن خود را   در یک حصار قرار می دهید دشمن پس از    نفوذ به پایگاه شما به وسیله چند دیوارشکن (Wall Breaker) دیوار هارا شکافته و با دسته ای از گابلین ها کل مخازن شما را   براحتی در عرض چند ثانیه غارت می کند. در این حملات ممکن است شما کاپی از دست ندهید (به دلیل تخریب کمتر از ۵۰%) ولی منبع خود را از دست داده اید.

   بهتر است مخازن خود را   به وسیله دیوار از یکدیگر جدا کنید یا هر مخزن را به یک ساختمان دفاعی در یک حصار قرار دهید. در این حالت دشمن برای غرت منابع شما به دردسر می افتد و گابلین ها براحتی به این ساختمان ها  دسترسی پیدا نمی کنند.

Advanced Defense Tactics 02
مخازن در یک محدوده ی دیوار دشمن را حریص می کند.
Advanced Defense Tactics 03.2
با جداسازی مخازن از یکدیگر، شما به ندرت مخزن طلا یا اکسیری از از دست خواهید داد.

 4)  فضای اطراف روستا منظم باشد یا پراکنده؟

   چیدن ساختمان های کم اهمیتبه صورت چسبیده به دیوار ها و منظم به شما این امکان را می دهد تا هنگامی که سربازهای دشمن در حال تخریب این ساختمان ها هستند، بیشترین خسارت را به آنها بزنید. زیرا در این روش سرباز های دشمن در بُرد اکثر سلاح های شما قرار می گیرند.

   چیدن ساختمان ها کم اهمیت با فاصله ۲ بلوک از یکدیگر  و پراکنده باعث می شود تا دیوارشکن های (Wall Breaker) دشمن به سختی به دیوارها برسند یعنی سلاح های شما زمان کافی برای زدن آنها را  دارند و همچنین باعث تلف شدن زمان وپراکنده شدن نیروهای دشمن می شود. البته دشمن می تواند به وسیله ی کماندار (Archer) تعدادی از این ساختمان ها را بدون دردسر بزند.

Advanced Defense Tactics 04.1
چیدن ساختمان های کم اهمیت به صورت منظم و چسبیده به دیوار
Advanced Defense Tactics 04.2
چیدن ساختمان های کم اهمیت با حداکثر فاصله از یکدیکر (۲ بلوک)

 

نمی توان گفت کدام روش های بالا بهتر است. این به خود شما بستگی دارد تا انتخاب کنید که چگونه از روستای خود دفاع کنید.

 5)  دفاع در برابر دیوارشکن ها (Wall Breaker) :



|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آموزش به دست آوردن جم رایگان کلش آف کلنز و آدرس freegem.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 27
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 23

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 21
:: باردید دیروز : 7
:: بازدید هفته : 28
:: بازدید ماه : 28
:: بازدید سال : 380
:: بازدید کلی : 28064